Forum / Køb, sælg & byt / Ny pc.....

Besvar indlægget
Indlæg JB - Lørdag 31. okt 2009, 10:18 Besvar, med citat

Hej der ude... lidt hjælp.

Vil ud og have en ny computer:

• Intel Core i7-920 2.6GHz 8MB S-1366
  • ASUS Rampage II GENE ROG m-atx S-1366
  • 12GB DDR3 1600MHz Kingston HyperX (6x2GB)
  • SLI - 2x 896MB GeF GTX260 DDR3 PCI-E
  • 1TB Samsung 7200rpm 32MB SATA2
  • NZXT Rogue Crafted Sølv u/PSU
  • 120mm Arctic Cooling AF12025 19dB
  • 750W Corsair TX CMPSU-750TXEU 140mm
  • 48x16x Samsung DVD Sort
  • Windows 7 Ultimate 64bit

kommer i tvivl om man skal vælge windows i 64bit eller 32, og om 12gb ram er at skyde over mål?

hva siger i LanGal`er til denne opsætning....

Indlæg [LANGAL]Hintzmann - Lørdag 31. okt 2009, 11:12 Besvar, med citat

Noget af en monster PC du er ved at samle dig Razz

32 bit versionen af Windows understøtter kun 4 Gb RAM.

Vil du have 12 Gb RAM så SKAL du have en 64bit version af Windows.

Umiddelbart vil jeg mene at 4Gb bør være rigeligt til at spille lidt computer.

Men har du planer om at have flere ting kørende samtidigt, såsom video- og foto-redigering, og andre programmer, mv. så kan det være lækkert med 12 Gb.

Indlæg JB - Tirsdag 03. nov 2009, 16:17 Besvar, med citat

Ja....Hintz

Nu har jeg snart brugt 14 dage på kigge rundt, for og imod, stort og småt -tror det er noget med, hvad det er for en vers. af windows, med hensyn til hvor mange ram der understøttes.. men pyt 12 gb er nu nok lige i overkanten...

jeg synes hurtig at det løber op.. du kommer nemt op på 12000/14000kr

Indlæg [LANGAL]MadMilo - Lørdag 07. nov 2009, 13:26 Besvar, med citat

Hej JB

Jeg vil nu også mene at 12 Gb er lige i overkanten, men mindre du er ved at start et filmstudie. Smile

En anden ting du nok lige skal have med i dine overvejelser, er dit valg af SLI. Du skal måske lige undersøge hvilke game-engines der understøtter SLI og hvilke der ikke gør. Alle spil kan spilles på et SLI setup, men det er ikke alle der udnytter det. Jeg har hørt at HL2 (dods, css, l4d, hl2 osv) endnu ikke udnytter SLI , så hvis du ikke spiller andet, var pengene måske brugt bedre på anden vis. Det var bare en tanke.

Kh. Milo

Indlæg JB - Lørdag 07. nov 2009, 19:32 Besvar, med citat

Ja...Tror du har hørt om mit studie det hedder Warner Broders det er et lille bitte et Smile

Nej. I har ret.. Set lidt i bagklogskab... bla bla. Kigget lidt efter en computer. sidder der og samler den på fcomuter.dk så tager det ene det andet, du ved 6gb ram mere koster jo kun 1000kr og skærmkortet skulle jo ikke blive forældet lige med det samme... hva er en super god computer. i jeres øjne, og hvor vil i købe den?

JB

Indlæg [LANGAL]Snowball - Onsdag 11. nov 2009, 10:57 Besvar, med citat

Den lyder godt nok vildt den du har sammensat. Hvad er prismærket på den af ren nysgerrighed. kunne jo være, man skulle stjæle lidt fra den, når man selv skal til at opgradere på et tidspunkt. Smile

Men er meget interesseret i at høre, hvad i andre vil mene er en fed sammensætning af en computer?

Indlæg hitman - Tirsdag 01. dec 2009, 23:15 Besvar, med citat

Hej JB og jer andre.

Jeg ved godt jeg er lidt sent på den, men et godt råd...lad være med bambus pc, jeg lavede det stunt for ca. 1 år siden, netop samme sted for en kollega. det er sidste gang jeg prøver det. 3 gange har den været til rep.

På trods af at man købte ekstra silent kit, så larmer den værre end end jetjager som bryder igennem lydmuren.

Kabinettet var en værre omgang blik og plastik, men bundkortet så farligt fint ud med masser køle elementer, lige lidt hjalp det, pc'en druknede i varme. Det ATI 4870X2 kort blev så varmt at strømforsyningen stod af.

Så fik den en ny strømforsyning. dernæst stod ATI 4870X2 kortet af, så fik den en ny en monteret, for at det ikke skulle være løgn, så røg bundkortet også efterfølgende.

Nu har vi så udskiftet grafikkortet til et Nvidia 7900gtx ( mit det gamle ) bare for at prøve om hvorvidt pc'en er på briste punktet til total nedsmeltning. Pt. har han nu kørt med mit gfx kort i 3 uger uden problemer Wink vel at mærke med side skjoldet på. Imponerende Wink

Så til den erfaring kan jeg kun anbefale en færdig fabriks samlet / testet pc / workstation, hvor du evt. eftermonterer et ordentligt grafikkort osv.

Med det vil du opnå en pc hvor du og dine omgivelser kan holde ud at være i samme bygning med pc'en, uden at blive vanvittig over den larm pc'en laver.

Da jeg i sin tid anbefalede Milo om pc valg, som også kiggede på dette setup som du nu er i gang med. så blev han spurgt om han fremover vil repare pc'er eller bare nyde dem. for det er forskellen med en bambus pc eller købe en evt. HP Workstation, som Milo var så smart at gøre. Ved en HP Workstation er der 3 års onsite ( næste hverdag ) rep. garanti. Det kan så godt være at han ikke fik den hurtigeste og største overdimensioneret monster pc, men til gengæld kan den afvikle stort set alle spil stabilt og med absolut lav støjniveu.

Jeg har nu selv i en del år kørt med HP pc'er uden problemer, samt pc'erne står i vores stue og konen lægger ikke mærke til pc'en grundet det lave støjniveu, det er kun ham der sidder foran skærmen som skal lære at dæmpe sig ( mig selv ) Wink

Jeg kan evt. anbefale denne HP Z400 og så eftermontere et evt. nvidia 275gtx

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/12454-12454-296719-4050763-4050763-3718668-3956956.html

Så får du et setup du helt sikkert bliver tilfreds med.

Det skal lige siges at man sikkert kan finde billigere priser via google.

Men i sidste ende er det op til dig og din "mavefornemmelse" som afgør dette.

I tilfælde at jeg er for sent ude, så kan rådet evt. gives videre til kommende pc købere..

Med venlig hilsen

[LANGAL]HITMAN

Indlæg hitman - Onsdag 02. dec 2009, 12:12 Besvar, med citat

Hej igen..

Sad lige og kiggede på Dell pc'er.

Der kan man rent faktisk konfigurere følgende:

PROCESSOR Intel® Core™ i7-870 (2.93GHz, 8MB)

OPERATIVSYSTEM Original Windows® 7 Professional (64 BIT) - Danish

MICROSOFT-PROGRAMMER Microsoft® Works 9.0 - Danish

SIKKERHEDSSOFTWARE Norton Internet Security™ 2009 - 15 Month Protection - Danish

<b>BEMÆRK VENLIGST INKLUDERET I PRISEN (SKÆRM): </b>

SKÆRM 23in E2310H Danish Black Widescreen E-Series (1920X1080) TCO03 DVI-D WS

HUKOMMELSE 6144MB (3x2048) 1333MHz DDR3 Single Channel

HARDDISK 320GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 16MB DataBurst™ cache

GRAFIKKORT 1GB NVIDIA GeForce GT220 (DVI, VGA, HDMI)

EDIT: Grafikkortet kan man udskifte til et kraftigere.

OPTISKE DREV 6x Blu-ray Disc™ Rewritable Drive

TASTATUR Danish (QWERTY) Dell Standard Quietkey USB Keyboard Black

MUS Dell 2 Button USB Optical Mouse

Pris for hele herligheden : 10.926 + fragt og grafikkort.

Besvar indlægget