|
Hej JB og jer andre.
Jeg ved godt jeg er lidt sent på den, men et godt råd...lad være med bambus pc, jeg lavede det stunt for ca. 1 år siden, netop samme sted for en kollega. det er sidste gang jeg prøver det. 3 gange har den været til rep.
På trods af at man købte ekstra silent kit, så larmer den værre end end jetjager som bryder igennem lydmuren.
Kabinettet var en værre omgang blik og plastik, men bundkortet så farligt fint ud med masser køle elementer, lige lidt hjalp det, pc'en druknede i varme. Det ATI 4870X2 kort blev så varmt at strømforsyningen stod af.
Så fik den en ny strømforsyning. dernæst stod ATI 4870X2 kortet af, så fik den en ny en monteret, for at det ikke skulle være løgn, så røg bundkortet også efterfølgende.
Nu har vi så udskiftet grafikkortet til et Nvidia 7900gtx ( mit det gamle ) bare for at prøve om hvorvidt pc'en er på briste punktet til total nedsmeltning. Pt. har han nu kørt med mit gfx kort i 3 uger uden problemer vel at mærke med side skjoldet på. Imponerende 
Så til den erfaring kan jeg kun anbefale en færdig fabriks samlet / testet pc / workstation, hvor du evt. eftermonterer et ordentligt grafikkort osv.
Med det vil du opnå en pc hvor du og dine omgivelser kan holde ud at være i samme bygning med pc'en, uden at blive vanvittig over den larm pc'en laver.
Da jeg i sin tid anbefalede Milo om pc valg, som også kiggede på dette setup som du nu er i gang med. så blev han spurgt om han fremover vil repare pc'er eller bare nyde dem. for det er forskellen med en bambus pc eller købe en evt. HP Workstation, som Milo var så smart at gøre. Ved en HP Workstation er der 3 års onsite ( næste hverdag ) rep. garanti. Det kan så godt være at han ikke fik den hurtigeste og største overdimensioneret monster pc, men til gengæld kan den afvikle stort set alle spil stabilt og med absolut lav støjniveu.
Jeg har nu selv i en del år kørt med HP pc'er uden problemer, samt pc'erne står i vores stue og konen lægger ikke mærke til pc'en grundet det lave støjniveu, det er kun ham der sidder foran skærmen som skal lære at dæmpe sig ( mig selv ) 
Jeg kan evt. anbefale denne HP Z400 og så eftermontere et evt. nvidia 275gtx
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/12454-12454-296719-4050763-4050763-3718668-3956956.html
Så får du et setup du helt sikkert bliver tilfreds med.
Det skal lige siges at man sikkert kan finde billigere priser via google.
Men i sidste ende er det op til dig og din "mavefornemmelse" som afgør dette.
I tilfælde at jeg er for sent ude, så kan rådet evt. gives videre til kommende pc købere..
Med venlig hilsen
[LANGAL]HITMAN
|