Forum / Andet end DoD:S / Call of duty 4: modern warfare

Besvar indlægget
Indlæg [LANGAL]MadMilo - Mandag 29. sep 2008, 21:33 Besvar, med citat

Da dette er min første af forhåbentlig mange spilanmeldelser, vil jeg åbne med at fortælle lidt om metoden jeg bruger til min anmedelse. Jeg vil meget simpelt give anmeldelsen karaktere udfra Gameplay, Graphic og derefter give det en samlet karakter. Karakteren går fra 1 – 10, hvor 10 er det bedste.

Call of duty 4

COD4 Call of duty 4 har været en del op og køre på de forskellige gaming sites, da det jo er det første Call of Duty der ikke foregår i mellemøsten. Mange har rost det til skyerne for deres nytænkning med at føre CoD over i moderne krigsførelse, som krigen i mellemøsten. Da jeg umiddelbart så pakken første gang var jeg selv lidt skeptisk. Jeg er jo mega hardcore fan af 2. verdenskrigsspil, og vil hellere have at CoD altid skulle foregå i 2. verdenskrig, bare fra forskellige vinkler.

Jeg lod dog min overdrevne fascinering af 2. verdenskrig ligge lidt i baghovedet, og fokuserede på, at det hedder Call of duty, og var jo en del af serien.

Gameplayet:

Direkte fra starten er Call of Duty uden tvivl ikke skuffende. Man bliver direkte kastet ud i actionen. Du er, som de tidligere spil, flere mariner som man følger igennem kampens hede. Her følger man den britiske Soap MacTavish fra det britiske SAS og Paul Jakcson fra US Marine Corps, som skal stoppe russerne for at udføre en forfærdelig hændelse. Imodsætning af tidligere CoD, så springer man imellem at spille den ene til den anden. Det kan godt være lidt forvirrende i starten, men giver en fed flow i historien.

Man har ligeledes altid haft et team a soldater i ryggen i CoD serien, men i CoD 4 tager de en større del af historien, samt giver et super fedt teamplay, når man ser dem interactive med hinanden, såsom håndtegn, at de gemmer sig bag vægge og generelt er rimelig højlydte.

En stort minus, og nok det eneste er, at historien er relativ kort, og singleplayer delen er nok blevet cuttet lidt for den helt suveræne multiplayer del. Jeg ville gerne uddybe multiplayerdelen, men har kun prøvet den enkelte gange, så det bliver på et senere tidpunkt.

Jeg giver derfor CoD 4 en 8 for gameplay

Graphic:

Selve spillet foregår i mellemøsten, ukraine og Rusland, og realismen i de forskellige beliggenheder er super fed. Grafikken er helt i top med mange gode detaljer. Nu da spil som s.t.a.l.k.e.r. udkommer, så må vi jo nok indrømme, at CoD 4 er ren commedore 64 ved siden af, men det vil ikke stoppe mig, for at give CoD 7 for graphic.

Overall:

Overall runder jeg derfor op til et 8 tal, og glæder mig meget til efterfølgende af Call of Duty serien næstre mesterværk: Call of Duty: world at war.

Indlæg [LANGAL]Hintzmann - Tirsdag 30. sep 2008, 7:39 Besvar, med citat

God spilanmeldelse Snowball Very Happy

Jeg har prøvet multiplayer delen og den er helt vildt fantastisk.

Man får experience point (XP) ved f.eks. enten at dræbe en modstander eller have være med til at dræbe en modstander, udføre et objectives, eller være med på vinder holdet.

Efterhånden som man får flere XP kommer man op i levels, og man får nye våben, udfordringer, perks, achievements og gameplay modes. Den højeste level man kan nå på PC'en er level 55.

Hvis man udføre en udfordring får man også XP og får mulighed for at få attachements til sit våben, f.eks. camoflage, kikkertsigte, lyddæmper etc.

Perks giver dig specielle færdigheder, f.eks. bedre kondi, mere ammunition, hurtig reload, lydløse skridt, at du bliver skjult på radaren, muligheden for at holde vejret længere og mange mange mange flere.

Som nybegynder kan man ikke lave sine egne class'er, der er 5 forud bestemte class'er man kan vælge imellem -  Assault, Spec Ops, Heavy Gunner, Demolition og Sniper. Men når man kommer op i levels kan selv oprette sin egne class'er. Og det er mega fedt. Du kan tilpasse class'erne efter din spille stil.

Når du får 3-, 5- eller 7- kills i træk får du mulighed for at indkalde UAV-scanner, som viser hvor modstanderen er på kortet, eller et luft eller helikopter angreb. Det er muligt at skyde helikopterne ned Very Happy

Der er forskellige gameplay modes. Team Deathmatch, Domination, Search and Destroy samt mulighed for at spille på Hardcore (HC), hvilket gør spillet mere realistisk (lige noget for mig), du tager mere skade af både våben og hvis du skulle falde ned og der er Friendly Fire.

Der bliver også ført statistik, såsom Overall Score, Accuracy, Win & Loss og Kill & Death, som det er muligt at sammenligne med venner.

Det der gik galt for mig i starten var at jeg joined servere med 32 spillere, det er alt for meget i starten. Man dør hele tiden. Hvis det er første gang du prøver COD4, så start ud på en server med MAX. 20 spillere. 

Multiplayer delen er simpelthen for fed og meget vanedannende Very Happy

...... prøv det Very Happy

Indlæg Axy - Tirsdag 30. sep 2008, 11:41 Besvar, med citat

Jeg kan især anbefale multiplayer-mode't Search and Destroy, der er lidt ligesom cs, hvor man skal plante bomber eller defuse, og hvor man ikke respawner... Giver spillet lidt mere mening end bare Deathmatch ;P

Indlæg [LANGAL]Snowball - Tirsdag 30. sep 2008, 15:45 Besvar, med citat

Jeg kan godt se på det hele, at jeg ikke behøver at anmelde multiplayerdelen af spillet. Suveræn forklaring Hintz. Kan godt se at jeg skal ind og teste det lidt dybere af.. lyder super fedt Smile

Indlæg Zigarette - Torsdag 02. okt 2008, 15:06 Besvar, med citat

Super fed anmeldelse Snow, af et super fedt spil =) Godt arbejde.

Og Axy: Deathmatch &gt; Search and Destroy<br>Desuden kan promod eller pam4-modsne anbefales hvis man vil prøve Cod4 på en anden måde =)

Glæder mig altså også lidt til Cod5 kommer, der jo bliver et ww2-spil =D

Indlæg Kunze - Onsdag 11. nov 2009, 18:34 Besvar, med citat

CoD4 er et helt ekstremt fedt spil!

Personligt har det indtaget en 1. plads hos mig som det bedste FPS til dato, hvor det måske kan diskuteres om der deles med Quake 3 eller ikke.

Besvar indlægget