Forum / Kommende maps måske? / dod_bocage

Besvar indlægget Gå til side Forrige  1, 2
Indlæg Terminator - Torsdag 08. nov 2007, 13:44 Besvar, med citat

Det er et fedt map rigtig sejt Wink

Indlæg [LANGAL]Hintzmann - Lørdag 05. apr 2008, 16:50 Besvar, med citat

Her er endnu et forsøg på at lave et bocage map. Ens hold skal erobre alle 8 hedgerows. Der er en hovedvej som adskiller Axis og Allies side af mappet. På hver side af hovedvejen er der 4 hedgerows. De 4 hedgerows der er på ens egen side af hovedvejen skal man være 2 om at cappe og på modstanderens side af hovedvejen skal man kun være 1 om at cap'e en hedgerow.

Screenshots

Oversigts kort

Sidst rettet af [LANGAL]Hintzmann Mandag 07. apr 2008, 7:00, rettet 1 gang

Indlæg Axy - Lørdag 05. apr 2008, 21:14 Besvar, med citat

Det skal da nok blive sjovt at prøve det, nye maps er altid sjove Very Happy... Synes måske bare det ser en anelse åbent ud, men det kan godt være det bare er mig

Indlæg [LANGAL]Hintzmann - Mandag 07. apr 2008, 6:50 Besvar, med citat

Det skal siges at det er en alpha version, der er klasket sammen på 2 aftner. Det er ikke en gang sikkert at det er noget jeg går videre med. Det kommer an på feedback'en ved første play-test.

Jeg er ikke gået så meget i detaljer og sat så mange ting ind, som man kan gemme sig bag og lignende, men performance mæssigt skulle der være rigeligt at tage af. På min gamle maskine Radeon 9700, har jeg FPS 80+, til sammenligning har jeg FPS 50+ på Ludendorff og kun sølle FPS 30+ på Anzio.

Versionen før den version du ser ovenfor, blev ikke godkendt hos de højere magter ... Milo Wink ... der var for lange afstande.

Den version du ser nu har jeg skåret gevaldigt i afstandene.

Jeg har lavet nogle tidsmålinger... 6/25/36. Det vil sige at det tager blot 6 sekunder til de 2 første flag og 25 sek. til midten, altså first-contact ved hovedvejen, og 36 sekunder til de sidste 2 flag.

Hvis man sammenligner det stock-mapsne, hvor jeg har løbet rundten og taget alle flagene, så har Flash 9/29/54 sek. Kalt 6/25/45 sek, Donner 6/19/35 sek. og Argentan 12/25/40 sek. Så afstandene er relativ korte og jeg tror godt der kan komme knald på.

Men det vil kun en play-test vise Very Happy

Indlæg Axy - Søndag 13. apr 2008, 17:17 Besvar, med citat

Lille sidebemærkning: Alle mapsne du har målt på Hintz (undtagen måske Argentan) er lineære maps, hvor flagene kommer i rækkefølge, og ikke som i maps som Salerno, hvor man har flere forskellige veje at gå = Kortere afstande Smile

Indlæg [LANGAL]Hintzmann - Søndag 13. apr 2008, 18:33 Besvar, med citat

Salerno er ikke et stock map, men det bliver det forhåbentlig ved næste opdatering. Jeg går udfra at det er derfor du nævner det Very Happy

Jeg har lavet nogle tidsmålinger som Allies på Salerno 7/13/25. Hvilket er betydeligt kortere løbetide end de normale maps. Det er måske derfor at det er så populært.

Hvis jeg udformede bocage mappet lidt anderledes. F.eks. flyttede spawn punkter fra aller bagerst bag de to første hedgerows længere op og ud på en af siderne tættere på hovedvejen. Det ville kunne skære løbetiden til modstanderens sidste hedgerow ned fra 36 til 26 sekunder.

Det ville måske kunne gøre mappet mere "action-packed"

Indlæg Axy - Søndag 13. apr 2008, 20:42 Besvar, med citat

Jeg mente egentlig ikke noget med stock maps vs custom maps, men det, at du nævner lineære maps... Anzio fx er et stock map, men absolut ikke lineært Smile

Men godt at se at der blir tænkt i de baner, og målt på løbetiden

Besvar indlægget Gå til side Forrige  1, 2